Khamis, 10 Jun 2010

Apakah tindakan kaum Hawa sekiranya....?

Si suami penat pulang dari kerja...?

$:semestinya cium tangan suami dengan seikhlas mungkin
$:Tunggulah sehingga suami turut memberi reaksi iaitu mencium kembali dahi isterinya yang
solehah.

Namun sekiranya suami pulang dalam keadaan yang marah...apa yang perlu kita lakukan....?
Itu satu persoalan yang sukar dijawab....kerana apa....?
Kerana rata-rata isteri akan membuat reaksinya kembali iaitu memberontak...
Wajarkah demikian....?Ini pun satu persoalan yang sukar dirungkaikan.

$:Sewajarnya si isteri menolong si suami mengangkat beg atau sebagainya , kemudian tariklah suami ke satu sudut sama ada taman di rumah , di tepi kolam rumah atau sebagainya yang dirasakan sesuai dan tanyakanlah masalah suami.Seandainya suami masih tidak menunjukkan sebarang reaksi , maka di situlah bermulanya daya penarik seorang isteri iaitu letakkanlah kedua belah telapak tangan lembut dan suci seorang isteri di dada suami supaya sejuk hatinya merasakan sentuhan seorang isteri di samping meleburkan ego mereka dan bisikkanlah kepadanya.. "Suamiku bukankah di saat dirimu berakad nikah dahulu kita sudah ditentukan Ilahi bahwa masalah dirimu adalah maslah diriku jua dan apalah peranan diriku sebagai penyejuk matamu sekiranya dirimu hanya mendiamkan diri wahai suamiku ? "


Setakad ini sahaja coretan kali ini...ingatlah syurga isteri terletak di bawah telapak kaki suami!!!

2 ulasan:

  1. Masih adakah golongan isteri sedemikian rupa memandangkan rata-rata isteri sekarang begitu sibuk dengan tugas di pejabat.....renung-renungkanlah.

    BalasPadam
  2. izinkan sy untuk sy menambah ya....disamping usaha isteri ...sisuami juga haruslah bersabar dan lebih tenang dlm menghadapi kesukaran dan masalah lebih baik dikongsi bersama si isteri agar kocakan dlm rumah tangga dpt dielakkan...

    BalasPadam